ΕλλάδαΕπικαιρότητα

Black Friday: Ο “δεκάλογος” από τον ΣΕΒ για τις εκπτώσεις – προσφορές

Εφέτος η Black Friday με τις μεγάλες προσφορές στα καταστήματα, πέφτει την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023, ενώ η Cyber Monday τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023.

Εικονογραφημένο Οδηγό με δέκα σημεία που πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις στη διαφήμιση προσφορών, εκπτώσεων και μειώσεων στις τιμές εξέδωσε ο ΣΕΒ, με πρακτικές πληροφορίες για τα στοιχεία που επιτρέπονται σε μια εμπορική επικοινωνία, αλλά και εκείνα που παραβιάζουν τη νομοθεσία.

 

Δέκα σημεία προσοχής του ΣΕΒ για σωστές εκπτώσεις και συνειδητές επιλογές

Περιλαμβάνονται σωστά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών;

Πρέπει να αναγράφεται καθαρά η αρχική και η τελική τιμή. “Αρχική” τιμή, είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

Ανταποκρίνεται η προσφορά/έκπτωση στην πραγματικότητα;

Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της έκπτωσης.

Παρουσιάζεται η προσφορά ή η έκπτωση απλά και κατανοητά;

Απαγορεύεται να παρέχονται σημαντικές πρόσθετες πληροφορίες με μικρή γραμματοσειρά και με μη ξεκάθαρο ή εμφανή τρόπο.

Αναφέρονται ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή;

Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.

Χρησιμοποιείται σωστά η λέξη “δωρεάν”;

Εκτός από ταχυδρομικά τέλη, κόστος τηλεφωνικής κλήσης, αποστολής γραπτού μηνύματος ή κόστος παράδοσης ή μετακίνησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να επιβαρυνθεί με άλλα κόστη, όπως κόστος συσκευασίας.

Παρουσιάζεται μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά;

Τυχόν περιορισμοί ή προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της έκπτωσης πρέπει να αναφέρονται ρητά.

Περιέχονται κρυφές χρεώσεις;

Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για όλες τις υποχρεωτικές ή πρόσθετες χρεώσεις και τέλη, ακόμα και κατά προσέγγιση.

Περιέχονται παραπλανητικοί ισχυρισμοί;

Ενας ισχυρισμός “έως και”, μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός, εάν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς.

Περιέχονται διαφημίσεις “δόλωμα”;

Δεν επιτρέπεται να παραπλανάται ο καταναλωτής ώστε να αγοράσει ένα προϊόν που διαφημίζεται σε πολύ χαμηλή τιμή, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε εύλογο απόθεμα.

Οδηγείται ο καταναλωτής στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά;

Δεν επιτρέπονται ψευδείς δηλώσεις ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

 

Πρακτικός Οδηγός για τη σωστή επικοινωνία των ανακοινώσεων μείωσης τιμής

 

black friday odigos 990

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Ελλάδα