PlusΕπικαιρότητα

Υπάλληλοι της Meta πουλούσαν πρόσβαση σε λογαριασμούς τρίτων

Δεν λέει να ηρεμήσει η Meta, αφού η Wall Street Journal φέρνει στη δημοσιότητα άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα ασφαλείας, με υπαλλήλους να πουλάνε έναντι αρκετών χιλιάδων ευρώ, πρόσβαση σε λογαριασμούς τρίτων!

Σύμφωνα με το αξιόπιστο Μέσο, η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ απέλυσε δεκάδες εργαζομένους αφού αποδείχτηκε ότι πούλησαν τα στοιχεία λογαριασμών τρίτων χρηστών σε όσους τους προσέγγισαν και είχαν τη δυνατότητα να δαπανήσουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.

Όπως αναφέρεται, τα άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση εργάζονταν στον τομέα ασφάλειας της Meta για το Facebook και το Instagram.

Ως εργαζόμενοι, είχαν πρόσβαση σε ένα εργαλείο με την ονομασία Online Operations, το οποίο είχε και τη συντομογραφία «Oops» και αξιοποιούνταν για περιπτώσεις που χρήστες ξέχναγαν ή έχαναν τα στοιχεία πρόσβασης του λογαριασμού τους.

Μετά από μια σχετική διαδικασία που περιελάμβανε μία φόρμα υπεύθυνης δήλωσης και κάποια στοιχεία για να γίνει η απαραίτητη διασταύρωση, το εργαλείο έδινε πρόσβαση στη Meta για να μπορέσει να ξεκλειδώσει ένα account.

Όπως διαπιστώθηκε, ωστόσο, μετά από εσωτερική έρευνα, το εργαλείο άρχισε να χρησιμοποιείται πολύ περισσότερο τους τελευταίους μήνες και κάτι τέτοιο κίνησε υποψίες.

Συγκεκριμένα, το 2017, το «Oops» είχε δώσει λύση σε περίπου 28 χιλιάδες περιπτώσεις και το 2020 μόνο καταγράφηκαν 50 χιλιάδες αντίστοιχα αιτήματα!

Η αύξηση αυτή προκάλεσε ανησυχίες και έτσι ξεκίνησε μια εσωτερική έρευνα με το τι έκαναν οι υπάλληλοι στους λογαριασμούς χρηστών, αλλά και πότε και ποιοι συνδέονταν αργότερα σε αυτούς.

Όπως διαπιστώθηκε, οι συνεργάτες της Meta έκαναν κατάχρηση του εργαλείου και πουλούσαν σε τρίτους στοιχεία λογαριασμών, αποσπώντας ανά περίπτωση αρκετές χιλιάδες δολάρια.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, μία υπάλληλος που εργαζόταν μέχρι και τον Φεβρουάριο στη Meta είχε λάβει χιλιάδες δολάρια σε μορφή bitcoin για να κάνει επαναφορά σε λογαριασμούς χρηστών που είχαν κλειδώσει και στη συνέχεια τους παρέδιδε σε hackers.

Η ίδια αρνείται τις κατηγορίες και αναφέρει στη Wall Street Journal πως απλά ζήτησε 20 επαναφορές για λογαριασμούς κοντινών της ανθρώπων και ότι εξαναγκάστηκε από ένα άγνωστο άτομο να ζητήσει κάποιες ακόμη.

Εκπρόσωπος της Meta τοποθετήθηκε για το ζήτημα στην ιστοσελίδα Business Insider, αναφέροντας πως όσοι έχουν πρόσβαση στο εργαλείο «Oops» θα πρέπει να είναι πολλές φορές πιο προσεκτικοί για να μην πέσουν θύματα διαδικτυακής απάτης.

Τέλος, τόνισε αρκετές φορές πως η εταιρεία έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα και έχει ξεκινήσει νομικές διαδικασίες κατά όσων έχουν εμπλακεί σε τέτοια περιστατικά.

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Plus