ΕπικαιρότηταΤουρισμός

Σκύρος και Σέριφος κέρδισαν το «τουριστικό στοίχημα» του 2020

Δύο από τα πιο όμορφα ελληνικά νησιά, η Σκύρος και η Σέριφος, σύμφωνα με νέα στοιχεία, βρέθηκαν να ακμάζουν μέσα από την αδιανόητα δύσκολη τουριστική σεζόν του φετινού καλοκαιριού, προσελκύοντας στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τους, Ελληνες τουρίστες.

Η κρίση της νόσου Covid-19 έπληξε την τουριστική βιομηχανία πολύ σκληρά, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η καραντίνα και ο φόβος για τον ιό εμπόδισαν τους τουρίστες να ταξιδέψουν σε προορισμούς που η οικονομική τους επιβίωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.

Σύμφωνα με στοιχεία από το 2019, μόνο ο τουρισμός αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τέταρτο του ΑΕΠ της Ελλάδας. Επιπλέον, αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού της χώρας, με αριθμούς που κυμαίνονται από 16,7% έως το 44,2%, εάν τα επαγγέλματα που σχετίζονται έμμεσα με τον τουρισμό περιλαμβάνονται επίσης στο σχήμα.

Τα ελληνικά νησιά, από τη φύση τους -σε έναν κόσμο από μόνα τους, μερικές φορές μακριά από την ηπειρωτική χώρα, με παραλίες και τοπία που γοητεύουν ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο- εξαρτώνται ιδιαίτερα από τον τουρισμό, και πολλά εξαιρετικά ξενοδοχεία και εστιατόρια παρέμεοναν άδεια αυτό το βάναυσο καλοκαίρι λόγω του κορωνοϊού.

Ωστόσο, στη Σκύρο, που βρίσκεται στην πλούσια, καταπράσινη αλυσίδα των νησιών των Σποράδων, έξω από την Εύβοια και τη Σέριφο, στις δυτικές Κυκλάδες, ο εγχώριος τουρισμός άνθισε φέτος και τα καταλύματα εκεί ήταν σχεδόν γεμάτα με επισκέπτες, με χωρητικότητα 80%.

Μιλώντας στον ελληνικό Τύπο, ο δήμαρχος της Σκύρου Νίκος Μαυρίκος, σημείωσε πρόσφατα ότι το νησί μπόρεσε να διατηρήσει σχεδόν το ίδιο επίπεδο τουρισμού με το καλοκαίρι του παρελθόντος – και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το νησί παραδοσιακά προσελκύει Ελληνες τουρίστες.

Οι τοπικοί παράγοντες της Σερίφου αντιλήφθηκαν τις εξελίξεις, οπότε ξεκίνησαν μια διαφημιστική εκστρατεία με στόχο τον εγχώριο τουρισμό στη χώρα, χρησιμοποιώντας τα hashtags # serifos2020 και #metaximas.

Το αποτέλεσμα ήταν ιδιατέρως ενθαρρυντικό για τα δύο αυτά νησιά, καθώς επικεντρώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά στην ελληνική αγορά, βγήκαν από μια εξαιρετικά δύσκολη καλοκαιρινή σεζόν με επιτυχία, σηματοδοτώντας ένα φωτεινό σημείο, σε μια κατά τα άλλα προβληματική χρονιά γενικότερα για τον ευρωπαϊκό τουρισμό.

Close