PlusΕπικαιρότητα

Οι κυριότερες (και πολύ σημαντικές) φυτικές πηγές πρωτεΐνης στην καθημερινή σας διατροφή

Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και συμμετέχουν σε κάθε κυτταρική διαδικασία.

Ταυτοχρόνως, είναι απαραίτητα συστατικά της διατροφής μας, γι’ αυτό και χρειάζεται να τις λαμβάνουμε από τα τρόφιμα.

Ωστόσο, γνωρίζετε ποιες είναι οι κυριότερες φυτικές πηγές πρωτεΐνης που μπορείτε κάλλιστα να καταναλώνετε σε καθημερινή βάση;

Γιαούρτι

Το γιαούρτι αποτελεί ένα πολυαγαπημένο τρόφιμο, το οποίο μπορεί να καταναλωθεί αυτούσιο ή ως συστατικό σε γλυκές, αλλά και αλμυρές συνταγές. Συγκεκριμένα, το δεδομένο γαλακτοκομικό είναι μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης και βιταμίνης Β12, όμως χρειάζεται να δώσετε έμφαση στις ετικέτες των ανάλογων προϊόντων, αποφεύγοντας τα επιδόρπια γιαουρτιού.

Αυγά

Τα αυγά έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας, ενώ μια από τις αξιοσημείωτες ιδιότητές τουε. είναι και η υψηλή τους περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Μπορείτε να τα εντάξετε σε οποιοδήποτε γεύμα της ημέρας επιθυμείτε, όμως καταναλώστε τα με γνώμονα το μέτρο και προσπαθήστε να μην το παρακάνετε με τους κρόκους.

Κινόα

Εχει γίνει γνωστή τα τελευταία χρόνια, ενώ λειτουργεί και ως εξαιρετικός αντικαταστάτης του ρυζιού. Είναι σημαντική πηγή πρωτεϊνών, απαραίτητων για τον οργανισμό, και μπορείτε να το βρείτε πολύ εύκολα πλέον στα ράφια κάθε σούπερ μάρκετ.

Οσπρια

Τα όσπρια όλων των ειδών είναι αναγκαία για τον οργανισμό και την υγεία μας. Ειδικότερα, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σίδηρο, μαγνήσιο, αλλά και πρωτεΐνη, συνεπώς χρειάζεται να τα καταναλώνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Ξηροί καρποί

Εκτός της ανεπανάληπτης γεύσης τους, είναι και πάρα πολύ θρεπτικοί και ωφέλιμοι για την υγεία μας, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, μέταλλα και βιταμίνες, τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Σπανάκι

Εσείς γνωρίζατε πότι μόλις μια κούπα βρασμένο σπανάκι περιέχει τουλάχιστον 5 γραμμάρια πρωτεΐνης και είναι πλούσια σε σίδηρο και ασβέστιο; Καταναλώστε το όσο συχνότερα γίνεται και απολαύστε το συνδυαστικά με ζυμαρικά, αυγά, μέσα σε σαλάτες ή ακόμη και σε μια σπιτική πίτα.

Tofu

Εάν είστε χορτοφάγος, τότε πιθανότατα ξέρετε τις ευεργετικές ιδιότητες που διαθέτει το tofu. Για τους υπόλοιπους όμως αξίζει να πούμε τα βασικά. Το tofu είναι ένα γαλακτοκομικό προϊόν που παράγεται από γάλα σόγιας και έχει μια ιδιαίτερη γεύση, που αξίζει να δοκιμάσετε. Εχει γίνει γνωστό τα τελευταία χρόνια και προτιμάται όλο και περισσότερο από τους καταναλωτές.

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Plus