Featured

Ο πλοίαρχος και οι δύο μηχανικοί του “Euroferry Olympia” συνελήφθησαν για το ναυάγιο

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση (διότι τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής δεν είναι αρκετά ώστε να οδηγήσουν σαφή δίωξη) διέταξε ο εισαγγελέας, ενώ σύμφωνα με την ΕΡΤ, μετά το ναυάγιο, συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και οι μηχανικοί του πλοίου “Euroferry Olympia”.

Η κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, που θα διενεργηθεί από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας υπό την επίβλεψη δύο αντιεισαγγελέων, της κυρίας Κοσκινάρη και του κυρίου Ηλιόπουλου, και την εποπτεία του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Κέρκυρας κυρίου Λαμπρίδη, θα εξετάσει εάν έχουν τελεστεί τα αδικήματα του ναυαγίου του εμπρησμού και της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών.

Οι εισαγγελείς έχουν δώσει στα μέλη του Λιμεναρχείου 12 κατευθυντήριες γραμμές για την έρευνα.

Μεταξύ αυτών, είναι η διενέργεια αυτοψίας προκειμένου να εξεταστούν τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφική πυρκαγιά, όπως και το να ληφθούν και ένορκες καταθέσεις από όλους τους διασωθέντες, αλλά και άλλους μάρτυρες που είδαν τι συνέβη και ξεκίνησε αυτή η πυρκαγιά, δηλαδή τους ψαράδες που ήταν εκεί.

Από τους επιβάτες, εννέα άτομα νοσηλεύονται στο νοσοκομείο με αναπνευστικά προβλήματα, ενώ πιο σοβαρή είναι η κατάσταση του 65χρονου Βούλγαρου που ήταν στους δυο που απεγκλωβίστηκαν το απόγευμα της Παρασκευής, καθώς τα  αναπνευστικά προβλήματα σε αυτόν είναι ιδιαιτέρως δύσκολα.

Επίσης, συνεχίζεται η κατάσβεση στο πλοίο που πήρε φωτιά στην Κέρκυρα, με την αγωνία να έχει φτάσει στα ύψη για τους 12 αγνοούμενους, μεταξύ των οποίων και 3 Ελληνες.

Και οι 3 είναι οδηγοί, όπως έγινε γνωστό, με το πλοίο να καίγεται τώρα στο εσωτερικό του.

Παραλλήλως, καταβάλλονται τεράστιες προσπάθειες για να να μη βυθιστεί το “Euroferry Olympia” από τις τεράστιες ζημιές που έχει υποστεί.

Το πλοίο έχει ήδη προσδεθεί από ρυμουλκό και δεν κινδυνεύει πλέον να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο εσωτερικό του πλοίου επικρατούν πάρα πολύ υψηλές θερμοκρασίες, που φτάνουν τους 500 με 600 βαθμούς Κελσίου, ενώ στις δεξαμενές του το “Euroferry Olympia”, φέρεται να έχει πάνω από 700 τόνους καυσίμων.

Η υψηλή θερμοκρασία είναι ο λόγος που ακόμα δεν μπορεί κανείς να μπει μέσα για να κάνει έρευνες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες ανεύρεσης των χαμένων ανθρώπων. καθώς και η κατάσβεση της πυρκαγιάς, θα γίνει απάντληση όλων των πετρελαιοειδών ποσοτήτων από το πλοίο, προκειμένου να εξουδετερωθεί ο κίνδυνος της θαλάσσιας ρύπανσης.

Σε δεύτερο χρόνο, το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε ασφαλές λιμάνι, σύμφωνα με τις οδηγίες της πλοιοκτήτριας εταιρείας και μετά από συνεννόηση με τις Αρχές.

Κλιμάκιο της “Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων”, έχει ήδη μεταβεί στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, σύμφωνα με το Κοινοτικό και το Εθνικό Δίκαιο, για να διεξάγει τεχνική διερεύνηση για τον εντοπισμό των αιτιών και συνθηκών που οδήγησαν στην πρόκληση του ναυτικού ατυχήματος της πυρκαγιάς, σε συνεργασία με την ομότιμη Ιταλική Αρχή DIGIFEMA.

Στο σημείο βρίσκεται και η φρεγάτα «Υδρα» του Πολεμικού Ναυτικού.

Με εντολή του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, οι οικογένειες των Ελλήνων αγνοουμένων με την συνοδεία Αξιωματικού του Λιμενικού Σώματος, Ψυχολόγου και με μέριμνα του Υπουργείου, έχουν μεταβεί στην Κέρκυρα.

Γύρω από το πλοίο υπάρχει αντιρρυπαντικός εξοπλισμός και σκάφη στην θαλάσσια περιοχή για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τυχόν διαρροή καυσίμων στην θάλασσα.

Για το λόγο αυτό είναι στη περιοχή μια έμπειρη ειδική ναυαγοσωστική ομάδα, που αποτελείται από 14 άτομα.

Πρόκειται για ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage που βρίσκονται στην περιοχή προκειμένου να διεξαχθούν οι εργασίες με τον καλύτερο και πλέον ασφαλή τρόπο.

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Featured