PlusΕπικαιρότητα

Κι όμως, τρώτε πολλή ζάχαρη! Τα σημάδια είναι ξεκάθαρα…

Ακόμα και εάν δεν το συνειδητοποιείτε, το σώμα σας συνεχώς σάς στέλνει σήματα ότι η διατροφή σας δεν είναι υγιεινή.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι τα σωματικά ή ψυχολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μπορεί να οφείλονται σε υπερβολική ποσότητα ζάχαρης στο σώμα.

Ιδιαιτέρως τα λεγόμενα «ελεύθερα» σάκχαρα, μπορεί να είναι επιβλαβή για την υγεία σε μεγάλες ποσότητες.

Γι’ αυτό, υπάρχουν επτά σημάδια που δείχνουν ότι καταναλώνετε υπερβολική ζάχαρη για να μάθετε πώς να εντοπίζετε αυτό το πρόβλημα.

Σημάδια ότι τρώτε πολλή ζάχαρη

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης είναι μια από τις συνήθειες που με την πάροδο του χρόνου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την υγεία σας.

Ωστόσο, πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι όταν μιλάμε για ζάχαρη, αναφερόμαστε σε ραφιναρισμένη ζάχαρη και όχι σε φυσική ζάχαρη (που βρίσκεται για παράδειγμα στα φρούτα).

Η τελευταία είναι επίσης γνωστή ως «εγγενές σάκχαρο» και όπως δήλωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι είναι επιβλαβές για την υγεία μας.

Στην πραγματικότητα, αυτό το είδος ζάχαρης είναι πραγματικά απαραίτητο για τη διατροφή μας.

1) Συνεχής πείνα

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Hospital Nutrition”, η ζάχαρη προκαλεί μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού από τους υδατάνθρακες.

Ωστόσο, αυτός ο κορεσμός είναι βραχυπρόθεσμος.

Επομένως, είναι πολύ πιθανό αμέσως μετά να νιώσετε ξανά πεινασμένοι και να επιστρέψετε στο σνακ.

Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη άσκησης και την κακή διατροφή, μπορεί να σας οδηγήσει να γίνετε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Συνεπώς, εάν αισθάνεστε πεινασμένοι όλη την ώρα παρά το φαγητό, ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα ζάχαρης και χωρίς πραγματικά θρεπτικά συστατικά.

2) Αισθάνεστε κουρασμένοι επειδή τρώτε πολλή ζάχαρη

Είναι αλήθεια ότι, γενικά, τα ροφήματα με γλυκόζη συνήθως παρέχουν ενέργεια και αποτρέπουν την κούραση.

Στην πραγματικότητα, πολλά αθλητικά ποτά περιέχουν σάκχαρα.

Ωστόσο, οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της υπερβολικής ζάχαρης είναι λιγότερο σαφείς.

Στην πραγματικότητα, ένα πείραμα που διεξήχθη από ερευνητές στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ έδειξε ότι τα άτομα που μείωσαν την πρόσληψη επεξεργασμένων σακχάρων, βελτίωσαν τα επίπεδα κόπωσης και τη συνολική τους διάθεση.

Αν και η ίδια η μελέτη άνοιξε την πόρτα για περαιτέρω έρευνα σχετικά με το θέμα, είναι πολύ ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική.

Ετσι, εάν αισθάνεστε συνεχώς κουρασμένοι χωρίς προφανή λόγο, μπορεί να οφείλεται στο ότι η διατροφή σας είναι πολύ πλούσια σε τεχνητή ζάχαρη.

3) Αδύναμα δόντια

Είμαστε σίγουροι ότι η μητέρα σας σας έλεγε ότι αν τρώτε πάρα πολλά γλυκά, θα σας πέσουν τα δόντια. Λοιπόν, είχε δίκιο.

Ερευνες δείχνουν ότι η υπερβολική ζάχαρη σε συνδυασμό με την κακή οδοντική υγιεινή εξασθενεί το σμάλτο σας. Πώς συμβαίνει αυτό;

Λοιπόν, πρώτα απ’ όλα, πρέπει να ξέρετε ότι το στόμα σας είναι γεμάτο βακτήρια, άλλα καλά και άλλα επιβλαβή.

Αυτό που κάνει η ζάχαρη είναι ότι χρησιμεύει ως τροφή για επιβλαβή βακτήρια που καταλήγουν να διαβρώνουν το σμάλτο και να αποδυναμώνουν τα δόντια σας.

Αυτό, εάν αφεθεί ανεξέλεγκτο, μπορεί να οδηγήσει σε συνεχείς κοιλότητες ή δόντια που σπάνε εύκολα όταν τρώτε κάτι σκληρό, για παράδειγμα.

4) Γήρανση του δέρματος

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Clinics in Dermatology, η γήρανση του δέρματος μπορεί να είναι ένα άλλο σημάδι ότι καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα ζάχαρης.

Αυτό συμβαίνει επειδή δημιουργεί μόρια γνωστά ως AGES (προηγμένα τελικά προϊόντα γλυκοζυλίωσης), τα οποία βλάπτουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος. Το αποτέλεσμα, είναι ότι το δέρμα σας γερνάει πιο γρήγορα.

5) Πόνος στις αρθρώσεις

Αν και αυτό είναι ένα πιο σπάνιο σύμπτωμα, η υπερβολική κατανάλωση αυτού του γλυκού συστατικού μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε πόνο στις αρθρώσεις.

Στην πραγματικότητα, ορισμένες έρευνες συσχετίζουν την υπερβολική πρόσληψη ανθρακούχων ποτών (με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα) με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας στις γυναίκες.

Αυτό οφείλεται και πάλι στα μόρια AGES για τα οποία έχουμε μιλήσει. Αυτά προκαλούν φλεγμονή, η οποία μπορεί να εκφυλιστεί σε μακροχρόνιο πόνο στις αρθρώσεις.

6) Αύξηση βάρους

Πιθανότατα δεν θα εκπλαγείτε, αλλά αν καταναλώνετε υπερβολική ζάχαρη, είναι πολύ πιθανό να πάρετε βάρος, ειδικά εάν δεν ασκείστε.

Στην πραγματικότητα, έχουμε ήδη δει ότι δημιουργεί ένα προσωρινό αίσθημα πληρότητας, το οποίο σας οδηγεί να τρώτε περισσότερο και επομένως να παχαίνετε.

Επίσης, σας έχουμε πει ότι σχετίζεται με το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία.

7) Προβλήματα συγκέντρωσης

Τα αποτελέσματα της συσσώρευσης σακχάρου στο αίμα γίνονται αντιληπτά και στις γνωστικές ικανότητες και στην ικανότητα συγκέντρωσης.

Οταν καταναλώνετε υπερβολική ζάχαρη, το πλέον πιθανό είναι να χρειάζεστε όλο και περισσότερη.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει τον εγκέφαλό σας να μην λειτουργεί σωστά όταν πέφτει το επίπεδο σακχάρου στο αίμα σας, επειδή το χρειάζεται για να παρέχει ενέργεια για να λειτουργήσει.

Έτσι, μπορεί να υπάρξουν περίοδοι που ξαφνικά νιώθετε ότι το μυαλό σας έχει ομίχλη και δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε.

Στην πραγματικότητα, αρκετές μελέτες συνδέουν την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης με ορισμένες γνωστικές δυσλειτουργίες.

Πηγή: meygeia.gr

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Plus