PlusΕπικαιρότητα

Ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο

Photo by chuttersnap on Unsplash

Οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) σε όλο τον κόσμο ανήλθαν στα 4,3 εκατομμύρια μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 62 % σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Μετά από 2 χρόνια απότομης αύξησης των πωλήσεων στην Ευρώπη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κέρδισαν μόνο 9% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η συγκρατημένη άνοδος οφείλεται κυρίως στις ελλείψεις εξαρτημάτων, συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία.

Αντίθετα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ και τον Καναδά αυξήθηκαν κατά 49% το πρώτο εξάμηνο. Οι πωλήσεις στην Κίνα συνέχισαν την ανοδική πορεία χωρίς προβλήματα καταγράφοντας αύξηση 113% το πρώτο εξάμηνο.

Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η BYD υπερτετραπλασίασε τις πωλήσεις της σε 641.000 μονάδες, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων, εάν συμπεριληφθούν σε αυτό το νούμερο και οι πωλήσεις των 315.000 PHEV. Υπολογίζοντας μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Tesla εξακολουθεί να προηγείται με μεγάλη διαφορά με 565.000 συνολικά το πρώτο εξάμηνο.

Τα PHEV αντιπροσώπευαν το 27% των παγκόσμιων πωλήσεων plug-in το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με 29% που είχε σημειωθεί το 2021. Από την άλλη οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μειώθηκαν κατά -16 %.

Η Νορβηγία είχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς των EV στο εξάμηνο (BEV 69 % + PHEV 8 %), ακολούθησε η Κίνα με 21 %, η ΕΕ με 18 % και οι ΗΠΑ με 6,5 %. Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές ήταν η Ινδία με 20.700 μονάδες BEV και PHEV καταγράφοντας άνοδο +273 % και η Νέα Ζηλανδία με 8.300 μονάδες και άνοδο +260 %.

Για ολόκληρο το έτος 2022, αναμένουμε πωλήσεις 10,6 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφοντας αύξηση 57% σε σχέση με το 2021, με τα BEV να φτάνουν τα 8 εκατομμύρια μονάδες και τα PHEV τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες.

Τα πλάνα της Toyota για την ηλεκτροκίνηση

Τα πλάνα της για την ηλεκτροκίνηση ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια ετήσιου φόρουμ η Toyota. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία περιέγραψε την στρατηγική που θα ακολουθήσει για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, η οποία θα περιλαμβάνει πέντε επιπλέον πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2026.

Μέσα από αυτά τα νέα μοντέλα η εταιρεία ελπίζει ότι θα πετύχει να έχει πωλήσεις 50% ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030 και πωλήσεις αυτοκινήτου ουδέτερου άνθρακα έως το 2040.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe, Ματ Χάρισον ανέφερε: «Υπάρχουν δύο βασικοί τομείς που θα εστιάσουμε. Ο πρώτος είναι η ουδετερότητα εκπομπών άνθρακα και ο τρόπος που η αυτοκινητοβιομηχανία θα πετύχει τον στόχο της και ο δεύτερος είναι το μέλλον της κινητικότητας».

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Plus