Ολοένα και περισσότερες λεπτομέρειες έρχονται στη δημοσιότητα κάθε μέρα που περνάει, αναφορικά με το περιβόητο «φιάσκο» στην Αττική Οδό, την προηγούμενη Δευτέρα, στο ξεκίνημα της κακοκαιρίας «Ελπίς».
Το Σάββατο 29 Ιανουαρίου, το Mega αποκάλυψε ότι η αρχή του κακού έγινε στην έξοδο Νο14, στην περιοχή της Ανθούσας, όταν δίπλωσε μια νταλίκα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η αιτία του κακού ήταν το γεγονός ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε περάσει το εκχιονιστικό της Αττικής Οδού να καθαρίσει, ενώ και η αλατιέρα δεν είχε επαρκές αλάτι.
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Οι οδηγοί που ακολουθούσαν αναγκάστηκαν να μειώσουν ταχύτητα και στη συνέχεια να ακινητοποιήσουν όλα τα οχήματα.
Το παράδοξο πάντως είναι ότι η Αττική Οδός είχε σχέδιο για την αντιμετώπιση των χιονοπτώσεων με την κωδική ονομασία «Βορέας», αλλά δεν τηρήθηκε ποτέ, όπως αναφέρει το Βήμα της Κυριακής. Το σχέδιο Βορέας για την αντιμετώπιση των ακραίων φαινομένων αναδεικνύεται από την Πολιτική Προστασία και ζητείται από φορείς διαχείρισης οδικών αξόνων να λάβουν μέτρα για απεγκλωβισμό οδηγών.
Ωστόσο, όταν τα συγκεκριμένα μέτρα για τον εκχιονισμό δεν τηρούνται, δεν υπάρχει έλεγχος και δεν επιβάλλονται πρόστιμα.
Εντυπωσιακό είναι, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ότι η εταιρεία έχει κινηθεί ήδη δικαστικά κατά του ελληνικού δημοσίου ζητώντας αποζημίωση 87 εκατομμυρίων ευρώ, αφού υποστηρίζει ότι υπέστη ζημιά από τα μέτρα κατά του κορωνοϊού και από το γεγονός ότι μειώθηκε η κίνηση των οχημάτων!
Πάντως, όπως αναφέρουν δικηγόροι σε ΜΜΕ, αναμένονται μαζικές αγωγές κατά παντός υπευθύνου, από ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό και άλλους δρόμους της Αττικής από τα χιόνια.
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις στον ΑΝΤ1 του γνωστού ποινικολόγου Γιάννη Βλάχου, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά που ακούγονται περί αποζημιώσεων ύψους 50.000-100.000 ευρώ.
Η πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού
Οι νομικές ενέργειες έχουν αρχίσει ήδη να παίρνουν τον δρόμο τους με μία γυναίκα οδηγό να καταθέτει την πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού για τον εγκλωβισμό της κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας “Ελπίδα”.
Η οδηγός του αυτοκινήτου ζητά αποζημίωση 10.000 ευρώ, καθώς υποστηρίζει ότι εγκλωβίστηκε μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης 25 Ιανουαρίου στον οδικό άξονα, σε αυτοκίνητο που είχε τελειώσει η βενζίνη.
«Η Οδύσσειά της ξεκίνησε στις 10 το πρωί της Δευτέρας όταν μπήκε στην Αττική Οδό προερχόμενη από την Ελευσίνα και κατεύθυνση προς το Μαρκόπουλο. Χωρίς καμία ενημέρωση για την κατάσταση, επιχείρησε να εξέλθει στην περιφερειακή Υμηττού, με κατεύθυνση προς το σπίτι της. Δυστυχώς η περιφερειακή Υμηττού ήταν ήδη κλειστή. Επιχείρησε στην επόμενη έξοδο και παράλληλα τηλεφωνούσε στο τηλεφωνικό κέντρο της Αττικής Οδού προκειμένου να δει τι συμβαίνει. Το τηλεφωνικό κέντρο δεν απαντούσε και σκέφτηκε σαν λύση να προχωρήσει παρακάτω, να βγει στην έξοδο της Παιανίας και να εισέλθει πάλι στην Αττική Οδό, θεωρώντας ότι είναι ασφαλής δρόμος. Εισέρχεται πάλι στις 12 από την είσοδο της Παιανίας χωρίς να ενημερωθεί από τον υπάλληλο που κράτησε το αντίτιμο των διοδίων, με αποτέλεσμα λίγα μέτρα πιο κάτω να εγκλωβιστεί και να μείνει εκεί μέχρι το ξημέρωμα της επόμενης ημέρας», είπε στο MEGA ο δικηγόρος της γυναίκας, Γιάννης Καλαβρής.
Σύμφωνα με τον κ. Καλαβρή, η εντολέας του χρησιμοποιεί καθημερινά την Αττική Οδό και ετησίως δίνει πάνω από 1.000 ευρώ σε διόδια. Για την αποζημίωση των 10.000 ευρώ που ζητά ως αποζημίωση «κάνουμε μια εκτίμηση της ζημιάς που έχει υποστεί. Είναι ένα εύλογο τίμημα εάν υπολογίσει τις ώρες που πέρασε, την κατάσταση που βρέθηκε και το αυτοκίνητο ξέμεινε από καύσιμα».
Αττική Οδός: Αποποιείται κάθε ευθύνη
Με μια μακροσκελή ανακοίνωση η Αττικές Διαδρομές αναφερόμενη στις κατηγορίες που της αποδίδονται αποποιείται κάθε ευθύνη για το «φιάσκο», τονίζοντας ότι δεν εισακούστηκε το αίτημα να απαγορευτούν τα φορτηγά από την προηγούμενη ημέρα και ότι η απόφαση για απαγόρευση ήρθε πολύ αργά.
“Στην σύσκεψη της 21ης Ιανουαρίου, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. και λοιποί παραχωρησιούχοι, ζήτησαν την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και την επίσημη σύσταση από πλευράς της Πολιτείας για την όσο το δυνατόν ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων εντός του αστικού ιστού αλλά και την αποκλειστική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στις μετακινήσεις. Η λήψη αποφάσεων για τα μέτρα και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας, παραπέμφθηκε για τη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου”, αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Πηγή: reader.gr