ΕπικαιρότηταΤουρισμός

Γιατί στα φτερά των αεροπλάνων υπάρχει συχνά κολλητική ταινία

Αν ταξιδεύεις αρκετά με το αεροπλάνο τότε σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει κάποια πράγματα που δεν έχει δει, για παράδειγμα, ένας επιβάτης που ταξιδεύει για πρώτη ή δεύτερη φορά.

Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που δεν παρατηρεί κανείς όταν έχει το άγχος της πτήσης ή δεν ξέρει καλά όλες τις διαδικασίες. Για παράδειγμα είχες παρατηρήσει ότι κάποιες αεροσυνοδοί έχουν το χέρι πίσω από την πλάτη τους όταν μπαίνεις στο αεροπλάνο και αν ναι γιατί άραγε το κάνουν;

Μια από τις απορίες που έχουν συχνά οι ταξιδιώτες με αεροπλάνο είναι ποιος είναι ο ρόλος μιας κολλητικής ταινίας που υπάρχει στα φτερά αρκετές φορές. Είναι σίγουρα μια τεχνική λεπτομέρεια που όμως δεν γνωρίζουν όλοι και κάποιες φορές ίσως ανησυχούν κιόλας γι’ αυτό.

Η απάντηση στο ερώτημα «γιατί τα φτερά στο αεροπλάνο έχουν κολλητική ταινία», που προβληματίζει συχνά πολλούς επιβάτες αεροσκαφών, δόθηκε πρόσφατα μέσα από δημοσίευμα της Washington Post. Η επικοινωνία με εκπροσώπους της Federal Aviation Administration των ΗΠΑ για να διευκρινίσει ποιος είναι ο ρόλος μιας τέτοιας ταινίας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τους ειδικούς είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι δεν πρόκειται για μια κλασική κολλητική ταινία που χρησιμοποιούμε στο σπίτι αλλά είναι μια ταινία αλουμινίου.

Ο βετεράνος πιλότος και σύμβουλος ασφαλείας John Nance ανέφερε:

«Δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να χρησιμοποιηθούν κομμάτια κολλητικής ταινίας, από αυτές που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας, σε ένα αεροπλάνο. Το συγκεκριμένο υλικό είναι γνωστό ως γρήγορη ταινία και έχει σχεδιαστεί για τον σκοπό που χρησιμοποιείται.

Δηλαδή, για προσωρινές, μικρές επισκευές σε μη δομικά εξαρτήματα αεροσκαφών. Κάθε αεροπορική εταιρεία περιγράφει τις εγκεκριμένες χρήσεις της ταινίας στο εγχειρίδιο συντήρησης, που στη συνέχεια πρέπει να εγκρίνει η FAA – και κάθε άλλη αντίστοιχη υπηρεσία.

Είναι εξαιρετικά ανθεκτική, ικανή να αντέχει σε υγρασία, φωτιά, ακτίνες UV, χημικές ουσίες, ανέμους έως και 965 χιλιομέτρων την ώρα και σε ακραίες περιβαλλοντικές αλλαγές (έχει πάρει άδεια για χρήση από -54 έως 148 βαθμούς Κελσίου) εφόσον εφαρμοστεί σωστά».

Πρακτικά το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει και χωρίς αυτές αλλά οι αεροπορικές εταιρείες δεν παίρνουν κανένα ρίσκο και θέλουν να είναι σίγουρες ακόμα και στην περίπτωση έκθεσης σε περαιτέρω καιρικές συνθήκες, μέχρι να μπορέσουν να προχωρήσουν στην επισκευή.

Ουσιαστικά αυτές οι κολλητικές ταινίες μπαίνουν συνήθως για αισθητικούς λόγους, καθώς έχει ξεφλουδίσει το χρώμα από τις ακτίνες UV.

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Επικαιρότητα