ΕπικαιρότηταΚόσμος

Εκλεισε η Alitalia, η αεροπορική εταιρεία με το θρυλικό παρελθόν

Την τελευταία της πτήση πραγματοποίησε η Αlitalia, η ιταλική αεροπορική εταιρεία, η οποία από το 1947 έχει κάνει αμέτρητα δρομολόγια, αλλά πλέον περνά στην ιστορία.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της χώρας, αφού ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα, τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι.

Η Alitalia, η εταιρεία που έκανε τον ιταλικό Νότο και τα νησιά της χώρας προσβάσιμα, πραγματοποίησε το τελευταίο της ταξίδι με την πτήση AZ 1586 από το Κάλιαρι για τη Ρώμη.

Τον περασμένο αιώνα, η Alitalia ήταν η δωδέκατη αεροπορική εταιρία στον κόσμο.

Ωστόσο, από το τέλος των χρόνων του 1990  άρχισαν τα προβλήματα, με τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, που συνέπεσαν με την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιρειών χαμηλού κόστους.

Το κενό της Alitalia, έρχεται τώρα να καλύψει η νεότευκτη εταιρεία «Ita».

Πρόκειται πάντως για δυο εντελώς αυτόνομες εταιρίες και προς το παρόν, αποφασίσθηκε ότι η Ita δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 2.800 εργαζόμενους.

Τα αεροσκάφη της -όπως γράφει ο Τύπος- θα μπορέσουν πιθανόν να διατηρήσουν το σήμα του αερομεταφορέα, που «συνταξιοδοτήθηκε» μόλις πριν από λίγες ώρες.

Πάντως, τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και την πλήρη απογοήτευσή τους.

Διαμαρτύρονται, για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καθώς και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.

«Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοι. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον», υπογραμμίζουν τα συνδικάτα.

 

Η ιταλική κυβέρνηση, όμως, υπενθυμίζει ότι η δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της, μέχρι το 2025 προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών.

Και σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η θρυλική εταιρεία “πεθαίνει” με τη μελαγχολική Nouvelle Vague του Ultima Metrò ή με την ιταλική μάσκα στον «Τελευταίο αγώνα», την αποχαιρετιστήρια ταινία του Αλμπέρτο ​​Σόρντι, ο οποίος, στο ρόλο του παλιού προπονητή Γκαετάνο, οδηγεί το αγαπημένο του άλογο “Νέστωρ”, στο σφαγείο.

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Επικαιρότητα