FeaturedΕλλάδαΕπικαιρότητα

ΕΕ: Μειώστε τους φόρους στα καύσιμα

Η Κομισιόν ενημέρωσε τους υπουργούς Οικονομικών των κρατών-μελών της πως είναι προτιμητέο να μειώνονται οι φόροι και όχι να δίνουν επιδότηση για τα καύσιμα, διότι αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη.

Περίπου 500.000 δικαιούχοι του προγράμματος επιδότησης καυσίμων, γνωστό και ως fuel pass, δεν έχουν υποβάλλει αιτήσεις με αποτέλεσμα σχεδόν 25 εκατ. ευρώ να έχουν μείνει αδιάθετα στα κρατικά ταμεία.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι αιτήσεις έχουν φτάσει περίπου τα 2,5 εκατ. σε σύνολο 3 εκατ. δικαιούχων, ενώ εκδόθηκαν περί τις 400.000 ψηφιακές κάρτες καυσίμων.

Οι δικαιούχοι να υπενθυμίσουμε ότι έχουν δικαίωμα υποβολής της αίτησης για το fuel pass έως τα τέλη Ιουνίου, όποτε και λήγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Επίσης, έχουν διαπιστωθεί πολλά προβλήματα σχετικά με το Fuel Pass και τη χρήση των smartphones, καθότι χιλιάδες πολίτες δεν έχουν τα κατάλληλα κινητά τηλέφωνα που να υποστηρίζουν την τεχνολογία NFC…

Πάντως, η κυβέρνηση φαίνεται ότι εξετάζει την επέκταση της επιδότησης στα καύσιμα και μετά τον Ιούλιο, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από την κατάσταση που θα βρίσκεται η οικονομία αλλά και τα κρατικά έσοδα.

Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm, ερωτηθείς σχετικά με το εάν θα επεκταθεί το fuel pass και τον Ιούνιο απάντησε πως «είμαστε από πάνω μήνα, μήνα και βλέπουμε την εξέλιξη. Πιστεύω πως τελικά ναι καθώς η κατάσταση στα καύσιμα είναι πάρα πολύ δύσκολη».

Από την άλλη μεριά, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας μιλώντας στο Mega τόνισε: «Είναι πολύ νωρίς για να τα συζητήσουμε όλα αυτά. Δε θα απαντήσω σε κανένα πρόσθετο μέτρο εκτός αυτών που ήδη έχουμε ανακοινώσει καθώς ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί αυτά τα μέτρα. Τώρα είμαστε στη διαδικασία να δημιουργήσουμε την πλατφόρμα όπως είχαμε δεσμευθεί έτσι ώστε να επιδοτήσουμε γενναία νοικοκυριά και επιχειρήσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, μέχρι να είμαστε σίγουροι ότι δημιουργείται και πάλι ένας δημοσιονομικός χώρος, δεν μπορώ να προσθέσω τίποτα».

Στη φημολογία ότι το υπουργείο Οικονομικών θα δώσει την επιδότηση καυσίμων το Ιούλιο και τον Αύγουστο στους πολίτες, ο υπουργός απάντησε: «Σε φημολογίες δεν μπορώ να απαντήσω. Ωστόσο έχει αποδειχτεί τα τελευταία τρία χρόνια ότι πρώτα σχεδιάζουμε, πρώτα βρίσκουμε τους πόρους και στη συνέχεια συλλογικά, συνεκτικά ως κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός και το οικονομικό επιτελείο ανακοινώνουμε τα μέτρα. Άρα θα δούμε ποια θα είναι η κατάσταση το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος έτσι όπως εξελίσσεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού και ανάλογα θα πράξουμε».

Σχετικά με μια πιθανή μείωση των φόρων στα καύσιμα, ο κ. Σταϊκούρας αποκάλυψε: «Η επιστολή που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλοι οι υπουργοί Οικονομικών στην Ευρώπη, ξεκαθαρίζεται ότι στα καύσιμα είναι προτιμητέο να μη μειώνονται οι φόροι διότι αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη. Ειδικά όσο κρατάει η κρίση. Το βέλτιστο είναι να παίρνεις τα περισσότερα φορολογικά έσοδα που απορρέουν από τον αυξημένο ΦΠΑ για να βοηθήσουμε στοχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις».

Τι είπε ο Οικονόμου για την νέα επιδότηση στα καύσιμα

Για το εάν θα δοθεί επιδότηση στα καύσιμα και το επόμενο ρωτήθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ο οποίος μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ τόνισε μεταξύ άλλων: «Ό,τι δυνατότητα υπάρχει και ό,τι πόροι είναι να διατεθούν σε αυτή την κατεύθυνση, θα διατεθούν για να είμαστε στο πλευρό της κοινωνίας. Οτιδήποτε δημοσιονομικός χώρος υπάρχει που μπορεί να βοηθήσει και να στηρίξει και σε αυτήν την κατεύθυνση θα αξιοποιηθεί. Αυτή η κυβέρνηση θα βρίσκεται στο πλευρό των πολιτών, όσο διαρκεί αυτή η κρίση. Το αποδείξαμε όλο το προηγούμενο διάστημα με μέτρα ουσιαστικά , αποτελεσματικά, στοχευμένα στο πλευρό της κοινωνίας. Συνεχίζεται η πίεση στα καύσιμα, συνεχίζεται η πίεση στα καταναλωτικά αγαθά. Η κυβέρνηση είναι εδώ διατεθειμένη να αξιοποιεί κάθε περιθώριο που υπάρχει, κάθε καινούργια δυνατότητα χωρίς να τινάξουμε τη δημοσιονομική σταθερότητα και την πορεία της οικονομίας. Το χειρότερο που θα μπορούσαμε να πάθουμε είναι να ξανά μπούμε στο στόχαστρο εκείνο που υποβαθμίζουν οι οικονομίες, των αγορών που δημιουργούν προβλήματα, σε ένα περιβάλλον που ο δανεισμός δυσκολεύει και γίνεται δυσκολότερος γιατί τότε τις περιπέτειες θα τις περάσουν οι πιο αδύναμοι».

Προτεινόμενα

Περισσότερα σε:Featured